söndag 7 juli 2013

Rallytävling igen!

Så var det dags för ännu tävling, rally i Eskilstuna! Jag hade anmält båda hundarna men det viktigaste var Siri. Idag skulle hon ta sitt tredje godkända resultat i fortsättningsklassen och ta titeln RLD F. Smilla är redan klar men vi behöver mycket tävlingsträning!

Strålande sol hela dagen, men som tur var blåste det lite grann. Vi hittade också skugga som vi flyttade runt i! Det skulle bli en lång dag; Siri hade startnummer 4 och Smilla nummer 35!


Vårt läger! 


Domaren Mona Bratt talade om att hon hade gjort en lätt bana. Hon trodde att det var många som startade i fortsättningsklassen för första gången och hon ville ge dem en bra chans! Det var mycket koner, enkel slalom, två spiraler och Åttans frestelse, men inga tempoväxlinga och inga sitt framför (förutom sitt framför 1, 2, 3 bak). Siri var laddad men eftersom jag höll på att kliva på henne när vi tränade backa i veckan, försökte hon undvika mina fötter. Vi tog oss runt banan men väldigt försiktigt och stora vida svängar för att hålla koll på mina fötter! Mängder av fel position men bara något sent utförande och två nos kom vi igenom banan. Försök att få hunden närmare dig var kommentaren, men vi slutade på 72 poäng och Siri fick sin titel!


Smilla, som är mer väderkänlig både vad det gäller regn och värme, var riktigt alert! Något ofokuserad på sitt framför 1, 2, 3 steg bak gav 1 minuspoäng. Lite för nära en kon på slalomen blev 3 minus och lite dålig position på vänster spiralen blev 1 minus till. Sammanlagt 95 poäng och delad andra plats! Jag är så nöjd med känslan igen!!!


Men, fick hon pris, verkar Siri tänka! 


Mina duktiga godingar, som orkade i värmen!


På vägen hem hämtade vi Selma som ska vara hos oss i veckan. Eva och Micke ska åka till Prag! Bäst att hålla koll ifall någon kommer och ska hämta hem henne!!!



1 kommentar:

Annelie sa...

Stort GRATTIS i värmen, bra jobbat!