torsdag 11 augusti 2011

Shoppingresa!

Igår var det äntligen dags! För första gången i mitt liv skulle jag åka till Ullared och shoppa! Jag har ju sett några avsnitt av såpan på teve så jag visste precis hur det går till......

Vi (mamma, syrran, systerdöttrarna och jag) startade strax efter 7. Det blev en behaglig resa men periodvis en hel del regn...... Vi hade ingen brådska utan var nere vid 11-tiden! En hel del bilar på parkeringen och självklart en del folk.

Jaha, in i ett gigantiskt varuhus där det periodvis var så fullt av folk att det knappt gick att röra sig. Bakom nästa hylla kunde det vara nästan tomt.....

Vi började på husdjursavdelningen. Det fanns en hel del hundsaker men ingen riktigt billig. Det blev några ben....

Upp i trappa, där hittade jag som tur var en karta, och in i smeten för att plocka till mig lite schampo och duschtvål. Ja, nu hade jag lite i min vagn! Vidare förbi väskorna och hittar en billig plånbok! Perfekt, min var ju trasig. Sedan blev det dam-avdelningen.......Det blev en del, bl a en vinterjacka, några t-shirts, termobyxor, ett regnställ. Dags för fika! Kartan hade nu hamnat underst i vagnen och det fick bli en ny. Efter fikat blev det mer kläder.

Med kartans hjälp hittade jag även fotopapper, såpbubblor och underlakan. Efter fyra timmar kände vi oss alla ganska "mättade" och sökte upp kassorna. Hmmm! Det blev något mindre pengar i plånboken men en erfarenhet rikare. En riktigt trevlig dag som jag gärna gör om även om det inte är ett måste!


Vid 20.30 igår kväll var jag hemma med mina kassar från Gekås, fyra kassar blev det och jag känner mig mycket nöjd med mina inköp!

3 kommentarer:

Lyckopiller sa...

Roligt när man känner sig nöjd efter en shoppingtur!

Rudi sa...

Uj, vilket äventyr! Men vad gjorde ni tjejer under tiden matten shoppade loss då?
Ni får komma och titta på min snuskpåse när ni vill och får med er matten, brudar!

Siriosmilla sa...

Rudi, det finns faktiskt hunddagis där!!!! Men Siri och Smilla var hemma hos "kusinen" Selma och hennes husse!