söndag 8 maj 2016

Vilken helg!

Helt underbart väder blev det den här helgen! Sommaren är äntligen här! I fredags var jag ledig för att fixa mat inför min 50-årsdag! Det blev marinerad fläskfilé, fläskytterfilé och kyckling och vegetariska pajer. Dessutom bjöds det på potatissallad, rostbiff, skinka, grönsallad, frukt, bröd, ost, vin, läsk, öl, kaffe och två sorters tårtor samt lite snacks!

Vi firade min födelsedag hos syrran igår, dagen innan jag fyller. Öppet Hus från klockan 15 och redan då droppade det in folk. Sedan var det en jämn ström som kom under eftermiddagen och kvällen och de sista droppade av vid 00.30-tiden. Cirka 30 personer + familjen var det! En härlig tillställning med mycket prat och skratt. Tack alla ni som kom och gjorde min dag! Ett stort tack till alla som grattat mig på facebook och via sms och telefon också!


Av min syster och svåger fick jag en resa. Så nästa helg sticker syrran och jag iväg för att till Köpenhamn för att bara ha det skönt!


När jag öppnade syskonbarnens present fick jag rysningar!


En biljett till Phantom of the opera! En tillställning som jag valde att inte följa med på för jag tyckte att jag inte hade råd! Och så fick jag en biljett!!!
 

Orkidéer är några av mina favoritblommor och nu fick jag två! De passar så bra in i mitt fönster med alla andra orkidéer!!!


En trevlig middag ute tillsammans med vänner är bland det bästa man kan få! Och tillsammans med den underbara buketten också! Vilka fina färger! Jag fick också en grillkväll hemma hos en kompis!


Jag fick även flera små buketter med gullvivor och lite annat! Riktiga vårbuketter! De blommorna fick idag pryda mammas och pappas grav!


En hel del som går att äta och dricka! Jag lär ju klara mig ett tag!


Lite välbehövligt till trädgården!


Mer blommor och presentkort på alla möjliga bra ställen; Hööks, Granngården, Media Markt, Mirum galleria, Billbäcks och Vingåkers Factory Outlet!


Av hundgänget fick jag pengar till att kunna gå en egen kurs och förkovra mig!


Allt bra att ha och ett par jättemysiga tofflor!

Idag var det min födelsedag på riktigt! Den har ägnats åt lugn och ro tillsammans med familjen. Först en långpromenad med hundarna. Sedan lunch på rester hemma hos syrran och slutligen fika med födelsedagstårta hos Gun-Britt tillsammans med Micke och Eva! En toppendag! 

Nu känner jag mig lite trött, så det blir en lugn kväll och tidigt i säng!








Inga kommentarer: