lördag 8 november 2014

Lördag!

Vaknade upp till en grådaskig lördag! Vaknade redan kl 6 och trodde att jag hade försovit mig! Kändes skönt att kunna vända på sig och somna om! Men vid halv 8 var jag uppe! Lämnade bilen hos svågern för däckbyte och tog en promenad därifrån! En runda med hundarna i skogen! Sedan blev det inte så mycket gjort! Fika och lösning av melodikrysset, tömma sopor (papper, kartong och plast), vattna blommor och diska! Det fick räcka för idag!

Blev hämtad av Eva och Micke strax före 4. Vi var bjudna till Julia (systerdottern) på födelsedagsmiddag! En god kyckling och klyftpotatis och en tårta till efterrätt! Och dessutom en Baileys som jag nog inte har druckit på 20 år!


Sedan åkte vi till De Geerhallen! Vi skulle gå på Ted Gärdestads minneskonsert! Eva och Micke fick biljetter av mig i bröllopspresent och nu var det äntligen dags! 
                                                          


En helt suverän konsert med mycket känslor! Erik Linder och Magdalena Eriksson Band sjöng och Kennet Gärdestad berättade via storbildsteve om Ted!


Jag visste nog inte hur sjuk Ted varit och under hur lång tid det pågått! En omtyckt och uppskattat person som hade det så tufft och jobbigt och som valde att avsluta sitt liv! En tragisk berättelse! Jag fick tårar i ögonen vid flera tillfällen!

När jag kom hem blev jag lite orolig! Soya har ett sår på trampdynan och jag varvar mellan tassbandage och tratt för att hon inte ska slicka! Det är ett ögonblicks verk att slicka sönder tassen! Nu hade hon slitit bort bandaget när hon var själv! Kände en oro men hon gick normalt på tassen när vi tog en kissrunda! Skönt! Hon har under ett par dagar inte velat sätta ner tassen ordentligt utan tassbandage! 

Nu är det dags att sova! Imorgon är det en ny dag!!!






Inga kommentarer: