söndag 16 november 2014

6 månader!

Vad fort tiden går! Idag är det sex månader sedan finaste Nelly nedkom med tre valpar! Det är sex månader sedan uppfödaren ringde och berättade, samtidigt som hon lite fint frågade om jag fortfarande var intresserad även om det bara var en tik! Det fanns ju inget att välja på! Klart jag var intresserad!!!

Jag har följt valparna på nära håll sedan de var två veckor och i mitten av juli flyttade det lilla yrvädret Soya hem till oss! Idag är hon sex månader och börjar bli stor! En glad, positiv och kelig liten dam som börjar göra framsteg med träningen! Lite försiktig men väldigt nyfiken! Uppskattar definitivt inte hundar som skäller!


Mitt lilla yrväder! Bilden är tagen av Annelie Karlsson för ett par veckor sedan!


Soya i helfigur! Jag ville ha en ståbild men det fungerar inte att ta när man är själv!


Frisyren är inte på topp (eller det är väl det den är)!


Älskar stenar precis som de flesta andra schappar! Att vara still hör däremot inte till favoritsysselsättningarna! Är man i skogen ska man springa!


Törstig efter en springtur i skogen!


Spanar efter älg! Vi skrämde upp en strax innan och här fanns det nog en hel del vittring!


Finaste fina!


Hon håller sig ofta i närheten av favoriten - Smilla!


Grattis på 6-månaders dagen! Du är en frisk fläkt i mitt liv och betyder massor för mig!


1 kommentar:

Birgitta B sa...

Åh Brita Du skriver så älskvärt om Soya så mina ögon blir tårfyllda. Jättefina bilder dessutom! Kram!!!