fredag 14 juni 2013

Oförlåtligt!

Jäklar vad ont jag har i två fingrar på vänster handen! Och varför då? Jo, blev riktigt arg på Smilla idag! Somliga straffar gud med detsamma, eller kanske synden straffar sig själv! Nej, det var faktiskt Smilla som uppförde sig illa.

Vi var ute och skulle kissa innan vi skulle åka till landet. En bit bakom oss kom en ung tjej med en liten hund i flexikoppel. Hon såg inte ut att ha riktig kontroll över sin hund. Den var långt ut i kopplet! Jag valde därför att gå bakom ett litet hus, men när den lilla hunden kommer upp bakom huset är den långt ut  i kopplet och skäller en gång. Smilla kastar sig ut i kopplet och skäller, och jag tappar taget om kopplet! Det är sådant som absolut inte får hända. Den andra hunden skäller intensivt medan Smilla närmar sig. Hon stannar upp men innan jag hinner fram fortsätter hon fram till den andra hunden. Ingenting händer mer än att Smilla skrämmer upp både hund och matte. Jag blir riktigt arg och kastar ner henne på marken och läxar upp henne ordentligt.

Pratade med hundägaren när jag hade satt in mina hundar i bilen och det var ingen fara men sådant får inte hända! Nu sitter jag är med två fingrar som värker och bultar och knappt går att böja. Jag har ingen aning om vad jag gjort. Antingen fastnade jag i kopplet eller annars gjorde jag mig illa när jag tog tag i Smilla.


1 kommentar:

Maud Ayas och Shantis matte sa...

Vad tråkigt. Man blir ju också så besviken. Men oväntade ryck i kopplet är jobbigt. Händer rätt ofta med Aya och det är lätt att göra sig illa. Hoppas att det inte blev så farligt med dina fingrar.