måndag 24 juni 2013

Midsommar!

Så var det dags för midsommar! För mig är midsommar väldigt mycket förknippat med mamma så jag kände att det skulle vara tungt att fira i år. Vi har alltid firat midsommar i Julita, där mamma har växt upp och sommarstugan finns. Vi har alltid varit på Julita Gård och de sista åren har mamma alltid haft sin Julita-dräkt och varit med och burit fram stången. Mamma och jag har hjälpt Julita GoIF i flera år genom att sitta i entrén. De senaste åren har vi ätit hos mamma och tillbringat kvällen där. En riktig familjehögtid! För syrran var det självklart att vi skulle fira som vi brukar och även om jag kände mig lite osäker så blev det en härlig helg!


Hundarna är viktiga i vår familj, så självklart måste de vara med! Lotta, Mats, Fredrik och Mira var med!


Sill, färsk potatis, öl och nubbe innan vi for ner till Julita Gård! Verkar som om det blivit något fel på snapsen....


Och stången bars in och med mycket möda....


... kom den på plats och dansen kunde börja. Vi valde att inte dansa! Istället blev det en härlig fika!

 

Micke hade gjort en jättegod körsbärspaj med jordgubbar och grädde! Smaskigt!


Och vi satt på samma plats som förra året, och året innan, och året innan.... Allt var precis som vanligt!


Efter fika och lottköp gick vi en runda på Julita Gård! Önskebrunn - undra vad de önskar sig!?


Hela trädgården med stora huset i bakgrunden! Det blev ett par härlig timmar på Julita Gård och jag träffade på många bekanta!


Favoritplats!



Mira!


Siri har hittat en skön kudde!


Smilla!


Siri!


När vi kom hem blev det en del utmaningar; kubb, boule och pil!


Alla var delaktiga, men på lite olika sätt!


Undra vem som vinner?


Tävlingarna togs på största allvar!


Någon var drink-vakt!


Full koll!


Blixten kom också!


Mina sötnosar!


Och så blev det mat.....


....och sedan blev det ost och kex, innan det slutligen blev glass och jordgubbar till efterrätt!


Hela kvällen avslutades med en gemensam kvällspromenad! Vi hade sedan en knapp timmes promenad hem till vår stuga! Det var fortfarande ljust och hela dagen hade varit riktigt mysig utan allt för mycket tomhet!
 


Tack för trevligt sällskap och riktigt god mat!

Inga kommentarer: