fredag 24 februari 2012

Besiktning!

Med lite skakiga ben åkte jag till besiktningen idag! Var helt säker på att jag skulle få minst en 2:a och ombesiktning på bilen. Det är nämligen så att det lyser en lampa på instrumentpanelen - ABS-bromsarna! Lampan började lysa i höstas när jag tvättade bilen och sedan har den glappat lite. Ibland har den lyst, ibland har den varit släckt men sista månaden har den lyst hela tiden. Hade bilen på "min" verkstad i förra veckan men de kunde inte göra något. Det behövdes en dator för att kunna kolla vad som var fel.

Har pratat med en hel del folk och några har sagt att det säkert inte spelar någon roll, medan andra har menat på att bilen kommer att bli underkänd.

Nåja, kände en stor oro när besiktningskillen kollade igenom min bil, men han kom tillbaka med blanka papper så det blev en lättnads suck! Nu är det bara att fira ordentligt!!!

8 kommentarer:

Quila o Ronja sa...

Meeen, så himla skönt!! Undrar varför man ska ha varningslampor för, om det ändå inte spelar någon roll om dom varnar???
Ses på söndag!
Kram
Åhh.......neeej, nu var det dom här f****nnade orden ige :-/

Christina Klosterberg sa...

Alltid skönt med felffri besiktining. Fira nu ordentligt i helgen!
Christina

Arlo sa...

Grattis! Nu kan du och tjejerna åka till alla ställen ni villi vår och sommar!
Kan du inte ta bort ordverifieringen? Den är så attans jobbig!

Grabbarna boys sa...

Fritt fram i 1 år till då att köra med andra ord.
Synd bara att bensinen är så väldans dyr!!
Vov o kram!

Lyckopiller sa...

Skönt! Den lampan lyser i min bil oxå, så jag hoppas våran besiktningsman är lika snäll.

Ann-Margret o Vinja sa...

Vad bra att bilen klarade besiktningen :) Men skumt med lampan som lyser fast det inte är nått fel.
Så nu får den hänga med 1 år till då.

Kram

Ann-Margret o Vinja sa...

Hej igen :)
Är det föresten okej om jag länkar till dig?

Quila o Ronja sa...

Detsamma, kul att träffas. Synd att det inte blev så mycket tid bara ;-) Det tar vi igen en annan gång.
Kram