tisdag 22 februari 2022

Vardag igen!

Efter besöket hos arbetsterapeuten blev det klart att jag var så pass rörlig och stark i handleden att jag fick börja jobba. Nu ska styrkan och rörligheten tränas med vardagliga sysselsättningar och på jobbet blir det mer naturligt. Igår var det dags!

Under 10 veckor har jag styrt mina dagar som jag vill även om jag ibland har ställt klockan och varit iväg några timmar. Nu var det dags att tänka på att tider skulle passas och jag skulle vara borta hela dagar. Igår blev det långpromenad i blötsnö och lätt regn innan jobbet precis som det brukar vara. På jobbet var det lugnt och mina kollegor stöttade upp så att jag slapp utsätta mig för de tyngsta sysslorna. Det är skönt att vi har hjälpmedel så vi slipper lyfta, till exempel när barnen ska upp och ner för skötbordet. De allra flesta klättrar på stegen utan problem. Igår var vi inne hela dagen med tanke på vädret. När jag gick hem från jobbet var det nästan snöstorm. Det blåste och snöade på tvären. Hundarna fick bara en lite promenad men de var nöjda med den. 

Jag var rejält trött, både i kropp och knopp och la mig tidigt. Lite orolig var jag för att jag skulle få värk i handleden men jag kände ingenting.

Idag var det helt annat väder! En värmande sol och några minusgrader. Idag vände vi på promenerandet och gick en kortare runda på morgonen och tog svängen på Koludden efter jobbet. Så skönt att det gick att gå i "skogen" efter kl 17. Hundarna hade verkligen ett behov av att busa av sig!


Riktigt rejält trött ikväll med så det får bli tidigt i säng. Skönt att vara tillbaka i vardagen igen även om det tar på krafterna!


Inga kommentarer: