fredag 4 februari 2022

Sälta 2 år!


Idag blir hon två år, Chappers Hot Stuff!

En hund som kom in i mitt liv som ett solsken, ett lyckopiller helt enkelt. Hon har tagit en stor plats i mitt hjärta trots att hon har en del olater. Det är fortfarande, till och från, problematiskt att ta på sele eller halsband men nu har jag lärt mig att "bjuda in" henne och då fungerar det bra. Hon älskar också alla människor, en positiv egenskap när man har haft försiktiga hundar men en egenskap som jag ibland önskar att det fanns något mindre av. 

Det var många funderingar innan jag bestämde mig för att skaffa en hund till. Skulle någon ta Smillas plats. Egentligen var det nog syrran som sa att det var klart att jag skulle ha en hund till. Det var också syrran som kom på namnet: Sälta! 

Jag är så tacksam för att Sälta kom in i mitt och Soyas liv! En underbar hund som älskar att jobba,  kela och mysa. Ett sällskap på promenaderna, i soffa och sängen. 

Grattis på 2-årsdagen! Jag hoppas att vi får fira många fler födelsedagar tillsammans!

Inga kommentarer: