tisdag 8 februari 2022

Tisdag!

Äntligen plusgrader men när jag vaknade i morse singlade några snöflingor ner. Jag vill ha sol, många plusgrader och ingen is. Jag längtar efter våren. 
Förmiddagen var mulen och det var fuktigt i luften. Jag tillbringade några timmar på jobbet. Det är skönt att träffa kollegor och barn och hålla sig lite uppdaterad. 
Jag passade på att titta lite på OS innan jag gav mig ut i skogen. Nu var det solsken ute. Att vi dessutom fick några medaljer kändes bra! Jag är ju lite intresserad så det känns skönt att kunna vara hemma och följa OS.
Eftersom det var plusgrader och sol valde jag att åka till Sörsjön. Tänkte att det skulle vara bra väg dit och rätt lättgånget i spåret. Bitvis var vägen rejält isig och jag var glad att jag inte mötte någon. Tre hjulspår med ett tjockt lager is bredvid i vissa kurvor och backar. Det är bara att köra sakta! 
Tanken var att gå milspåret men det blev övermäktigt idag. Vi traskade, halkade och badade drygt 7 km även mesta biten var bra att gå.
Nu blir det bara en kort kissrunda i kväll!


Inga kommentarer: