torsdag 30 december 2021

Mellandagarna!

I tisdags drog vi iväg på vandring i den närliggande skogen tillsammans med Greta, Julia och Eva. Det blev grillad korv till lunch vid Ngamisjön.






Det blev ett par härliga timmar i skogen. Hundarna uppskattar sällskap på promenaderna.

På eftermiddagen fick jag följa med Eva och Julia in till Maxi för att handla. Skönt att kunna fylla på med matvaror igen! Vi passade också på att åka förbi Friskis för att frysa mitt träningskort. Det lär nog dröja ett par veckor innan jag kan börja träna igen. 

Sedan var det dags för spelkväll hos Eva och Micke. God mat, jultårta och spel - På spåret och Smart 10!



En väldigt trevlig kväll när alla var samlade! 

På natten vaknade jag och mådde illa. Funderade på om jag hade ätit tokigt, en hel del godis och ett glas vin. Vid 7-tiden var magsjuka ett faktum. Det blev en heldag liggande i soffan mestadels sovande. Som tur är verkar ingen annan ha blivit sjuk och idag är jag betydligt piggare och har till och med fått i migg lite kaffe. Hundarna var glada över att få en timmes promenad på morgonen. Lite spring och bus på Koludden i tråkväder med blötsnö och lätt regn.


Igår blev det bara korta kissrundor. Sista promenad vid 20-tiden hade jag tänkt att gå 
något längre men vi hann bara runt översta hyreshuset innan det smällde. Sälta gick igång och skällde medan Soya fick jättebråttom hem. Som tur var hade vi bara 50 meter till porten och båda hundarna hade kissat! Imorgon blir det en lång runda på förmiddagen och sedan får vi hålla oss inne. Förbaskade smällare!




Inga kommentarer: