onsdag 15 december 2021

Jodå!

Jag klarar mig rätt bra med bara vänster hand men jag är trött. Troligtvis en reaktion på allt som hänt; chocken, väntan, tårar, dåligt med mat, smärta, funderingar.... Första natten sov jag dåligt men nu sover jag rätt bra. Jag har duschat med en plastpåse över armen och tvättat håret. Jag kan laga enklare mat och diska. Jag klarar av att ta hand om hundarna även om det inte går att knyta ihop bajspåsarna. Idag har jag till och med lyckats borsta hundarnas tänder. Det mesta går men det tar betydligt längre tid att göra saker. Det går framåt men det känns ändå lite tröstlöst. Det som läker ihop nu är bara onödigt. Det måste bli en operation för att lägga benen tillrätta, först efter operationen kan läkningen börja på riktigt. Fram till dess tar jag en dag i taget. Går långa promenader, vilar i soffan, löser korsord med vänster handen och längtar efter att allt ska bli som vanligt igen.



Inga kommentarer: