lördag 25 december 2021

Nu är det jul igen!

Det blev jul i år igen och som vanligt var jag hos syrran. Vi firade redan den 23 för då var alla samlade. Lite stressigt blev det när det både skulle spelas Bingolotto och delas ut julklappar men det löste sig och det blev en trevlig kväll. Alla var nöjda med sina klappar!

Igår var jag också hos syrran, dock saknades Teodor och Felicia som firade på annat håll. Det blev Kalle Anka, julmat, alkoholfri glögg, godis, spel och julfilm! 

Idag passar vi på att ta en lugnare dag. Jag ska försöka städa lite och kanske reda ut någon tova på hundarna. Även om det var kallt i morse, -10, byltade vi på oss och tog en timmes promenad i skogen.


Det var riktigt skönt ute. Jag känner mig också betydligt bättre i min hand. Jag tränar på och har en helt annan styrka när jag "nyper" med fingrarna. Att kunna hålla i tandborsten när man smetar på tandkräm och att kunna dela potatisen med en kniv i höger handen är stora framsteg. Att det sedan tar ca 8 veckor innan armen får användas "upp till smärtgränsen" undviker jag att tänka på.










Inga kommentarer: