lördag 1 januari 2022

Nyår!

Jag är alltid glad när nyår är över. Nyår är årets värsta dygn när man har en hund som påverkas av ljuden av smällarna. Det är lätt att säga att man ska vara som vanligt för att inte påverka hunden men när hunden börjar skaka, dregla och flåsa är det inte så enkelt. Det finns hela tiden en oro för att någon ska smälla "fel" tid, när vi är ute på promenad, men även i år har vi klarat oss bra  Under senaste veckan har vi knappt varit utanför dörren efter kl 19.30. De långa promenaderna sker alltid på förmiddagarna.
Igår tog vi två långa promenader innan kl 15, efter det höll vi oss inomhus.


Jag bäddade åt Soya i badrummet, drog ner persiennerna, satte på båda teve apparaterna och laddade med lugnade medicin.

Det började smälla lite grann redan vid 18-tiden men det klarade hundarna bra. Efter någon dryg timme upphörde det och hundarna sov gott. Strax före 21 drog det igång igen och Soya fick en dos lugnande och så bäddade vi ner oss i badrummet. Med bruten handled är man ju inte jättesmidig när man ska upp och ner från golvet men det gick. 
Jag slumrade till och väcktes vid tolv-slaget. Ny dos till Soya och hon lugnade sig. Sälta sov gott i sängen!

Efter någon timme kunde jag krypa ner i sängen tillsammans med hundarna! Vi klarade detta nyår också! 

I övrigt har 2021 innehållit restriktioner av olika slag pga pandemin. Jag har trots allt klarat mig bra och kunnat leva nästan som vanligt. Jag har inte varit sjuk och har kunnat träffa mina nära. Jag har varit i stugan precis som vanligt. Och jag har kunnat ägna mig åt mitt stora intresse, att träna hund. Mesta tiden har ägnats åt Sälta. Vi har tränat (och tävlat) både lydnad och rally. I lydnaden har vi inte haft så stora framgångar. Fjärran har krånglat på tävling. I rallyn har vi däremot lyckats riktigt bra. Två titlar, RLD N och RLD F, har vi kämpat till oss!

Nu ser vi fram emot ett nytt år med nya möjligheter. Välkommen 2022!

Inga kommentarer: