tisdag 11 januari 2022

Ibland...

Ibland blir det inte riktigt som tänkt men det kan bli bra ändå. Nu har vi väl äntligen kunnat komma igång med hundträningen igen. Visst har vi kört lite sedan jag skadade mig men det har varit minimalt och med "mutor". I söndags åkte vi till Valla igen, tillbaka till brottsplatsen, för att gå rallykurs. Två timmar med intensiv träning. Sälta var så trött när vi kom hem att hon inte ens orkade lägga sig ner. 

Igår åkte jag till Lenatorpet för att träna. Tanken var att träna Soya ordentligt och sedan köra igenom några av startklassens moment med Sälta. Jag hade förträngt att det var vinter och väldigt mycket snö på plan. Svårt med precisionen, vingligt att gå och snöbollar mellan trampdynorna gjorde att det blev en annan träning en vad jag tänkt. Men det blev störningsträning, fika och en trevlig pratstund med likasinnade!

Idag var det ett härligt vinterväder med sol, vindstilla och några minusgrader.



Det har blivit två långa promenader, först Dvardalaleden runt Ngami och sedan 5 km spåret vid Sörsjön tillsammans med Annelie och Sky.


Och när vi ändå var på en stor, bra parkering utan massa snö blev det lite lydnadsträning för hundarna. Soya fick ett pass med mycket fritt följ och lite olika positioner innan promenaden medan Sälta fick göra igenom startklassen (förutom hoppet) efter promenaden. Det verkar som Sälta har vilat sig i form för de momenten (fjärr och apportering) som har krånglat tidigare gick hur bra som helst!




Inga kommentarer: