måndag 31 januari 2022

Nya spår!

Idag har vi gått två lite längre skogspromenader. I morse gick vi mot Dvardalabacken, över Mullberget och ut bakom kyrkan. Efter lunch tog vi svängen ut på Koludden så att hundarna fick springa lite. Idag bytte vi håll och gick från kajen mot skjutbanan. Och där har de varit, vildsvinen. Det var nybökat runt stugan där de skjuter. Ganska mycket tyckte jag. Men ingenting på Koludden så där fick hundarna möjlighet att springa av sig. Jag funderar mycket på var de sover på dagarna eftersom jag (än så länge) inte har sprungit på dem.
Vi passade också på att njuta av solen. Lite träning blir det ju också! Stadga, positionsförändringar och att vänta på godisbiten. Sälta är så glupsk just nu. Man skulle kunna tro att hon aldrig får något att äta.
Rätt ofta tar hundarna egna initiativ som kanske kan leda till godis. Oftast är det stenar de hoppar upp på men här vände hundarna och satte framtassarna på det nedfallna trädet de precis hade hoppat över. Stadga och fotografering ledde till en godisbit!

Idag är jag lite mör i min handled. Har tagit av ortosen rätt mycket i helgen och misstänker att jag har lite träningsvärk. Det får bli lite mer tid med ortosen på de närmaste dagarna.

Inga kommentarer: