fredag 19 oktober 2012

Regn...

Nu har jag tröttnat på allt regn. Jag tycker att det regnar jämt. På jobbet tycker barnen i och för sig att det är kul med vattenpölar, men allt blir så blött och smutsigt! Jag gillar inte regnet!

Smilla gillar inte heller regnet, eller jag kanske påverkar henne, men de sista dagarna har hon faktiskt gått promenader utan att se allt för moloken ut! Träningen däremot, fungerar inte alls. Då blir jag besviken och påverkar med all säkerhet Smilla negativt! Idag gick vi en timmes promenad med lite regn emellanåt. Tänkte träna lite på promenaden men Smilla fungerar inte alls. Hon tittar på mig och ser helt oförstående ut. Kommandot snurra hade hon aldrig hört och det fungerade knappt med godis. Sitt gick inte heller. Det var mer som en gungbräda, långsamt ner och långsamt upp igen. Började tro att min hund inte mår bra. Har hon ont någonstans? Livmoderinflammation? Leder? Saknar hon Siri? Många tankar snurrar.

Passade på att köra lite inne senare på kvällen, bara för att testa. Lite förflyttningar, fjärr, snurr och apportering! Har en pigg och alert hund som verkligen bjuder till! Helt plötsligt snurrade hon som om hon aldrig gjort annat! Inga sjukdomar här inte!

Nu vill jag att det ska sluta regna så att vi kan börja fungera igen! Jag har anmält Smilla till en rallytävling på söndag men det är ingen idé att åka om det regnar! Vi håller tummarna för sol och några grader kallt!!!


2 kommentarer:

Annelie sa...

Jag gillar faktiskt regnet, passar min sinnesstämning just nu och det är veckert ute fast det regnar idag har jag njutit av de vackra färgerna och man får inte glömma att det är väldigt varmt ute! Om jag ska hitta ngt negativt, så har jag en sandlåda inne, för tusan vad skit grabbarna får med sig in! ha en härlig helg och se det ljusa med den! KRAM

Arlo sa...

Jobbigt! Jag har ju samma problem fast när det gäller sol och värme, som Rudi inte klarar av ....
Vi tänker kanske dyka upp på söndag trots att vi är uppflyttade. Det blir ju tävling utan någon press i så fall :-)