fredag 25 maj 2018

Vilken kväll!

Tanken var att jag skulle ut och äta med mina kollegor och sedan, sent ikväll, åka till stugan! Nu blev det helt ändrade planer för Smilla är hängig.

Det började redan igår när vi var och tränade rally men jag uppmärksammade det inte då. Hon hade inte riktigt styrsel på sin kropp men var pigg och glad. I morse kom hon ut i köket när jag hällde upp mat men vände direkt och gick in i sovrummet och la sig. Hon var med när det var dags för promenad men var lite låg och kanske något stel i bakdelen. Frukosten tog vi med och den åt hon under promenaden men utan den vanliga glupskheten. Funderade på om värmen tagit på krafterna och att hon hade druckit för dåligt.

När jag kom hem från jobbet kom hon och mötte mig vid dörren men gick sedan och la sig igen. Vi åkte till Glotternskogen med tanke på att de skulle kunna bada. Periodvis var det nästan som vanligt, men ibland blev hon ostabil och vinglig i bakdelen. Inte en enda sten hoppade hon upp på!

När vi kom hem tog jag febern på henne, 39,5! Någon timme senare var den på 40 grader! Ja, inte blev det någon middag med kollegorna inte. Det blev ett veterinärbesök istället. Som tur är har vi en jourveterinär i Åby. jag ringde upp honom och på min beskrivning misstänkte han någon fästingsjukdom. Fick tid en timme senare och allt såg bra ut förutom att hon har eber och var stel och hängig. Hjärta, lungor, slemhinnor och mage var bra. På ögonen syntes det att hon var hängig. Hon kröp ihop på golvet i ett hörn och lyfte knappt på huvudet. 3500 fattigare (ja, något kommer väl försäkringsbolaget att betala) åkte vi till stan för att hämta ut antibiotika för 450 kronor. Trött och hungrig stannade jag vid Spicy Hot för att köpa mat! Tror nog att hon kände sig något piggare när vi kom hem. I alla fall var hon lite hungrig. Hon hoppade upp och la sig bredvid mig i soffan när jag skulle äta och ville gärna smaka på den maten!

Nu packar jag ihop och drar till stugan. Där kan Smilla tillbringa två dagar under sin favoritormbunke och inte behöva gå några promenader.


Finaste Smilla! Nu hoppas jag att du snart är pigg igen!



Inga kommentarer: