onsdag 5 april 2017

Undrar...

...om Smilla har haft ont!? Jag har ju bara märkt av en orenhet i gången/hälta den under en kortare tid men hon kanske har varit påverkad länge. Funderingarna kommer sig av att hon en vecka efter ultraljudsbehandlingen och med stretching flera gånger om dagen är en helt annan hund. Hon är betydligt piggare. Hoppar och studsar samtidigt som hon är mer alert och samarbetsvillig. Hon är mer lekfull och rör sig lättare. Även om hon några gånger ibland under de senast åren har lekt med Soya vet jag inte när hon bjöd upp till lek själv senast. Och det gör hon nu. Det har hänt flera gånger under de senast dagarna att det är Smilla som bjuder upp till lek, även i koppel....

Det är betydligt lättare att stretcha henne nu också. Om det beror på att jag blivit mer van, att hon känner sig bekvämare med att jag tar i henne eller att hon faktiskt inte är så stel längre vet jag inte. Det ska bli spännande att se. Om en vecka är det dags för ett återbesök!


1 kommentar:

Linda, Inez, Drömma sa...

Roligt att hon blivit piggare👍🏻 Inez var hos kiropraktorn idag, det verkade göra susen! 😃