söndag 9 april 2017

Norrköpings Brukshundklubb!

Hela helgen har jag tillbringat på Bruksan. I fredags tränade vi rally. Igår var vi där på förmiddagen och tittade på lydnadstävlingen, eller i alla fall de som tävlade startklass. Och idag blev det en heldag eftersom vi tävlade rallylydnad. Vi åkte hemifrån strax efter 8 och åkte därifrån vid 17.30-tiden. Thina bjöd på glass på Halvars för att fira sina lyckade resultat!


Mig veterligen har jag aldrig tidigare varit på Halvars, kanske någon gång när jag var barn, men det var en trevlig upplevelse! Grattis igen och tack för glassen, Thina!

Våra rundor var väl inte mycket att skryta med. Ingen godkänd men Smilla hade en härlig attityd och ett par felövningar som drog ner resultaten.



78 och 82 är inga dåliga resultat och före nyår hade de varit godkända men nu ska man ha 90 poäng för att få cert så där har vi lite kvar!

Soya är ju betydligt svårare eftersom hon är lite låg och väldigt lättstörd nu. Hon hade också en del felövningar (typ 3 i den ena banan). Men vi kämpade och bitvis var det riktigt bra!



Här kommer dagens banskisser. Ber om ursäkt för kaffefläckarna!



Vi lyckades inte idag men nästa gång kanske vi får ihop det!


Nu är jag rejält trött och hungrig. Lite mat, en kort promenad och sedan sängen. Ska bli skönt med en liten sovmorgon i morgon bitti!




Inga kommentarer: