måndag 17 april 2017

Påsk!

Då blev det påsk och några extra dagars ledighet! Tanken var att jag skulle öppna upp sommarstugan och tillbringa helgen på landet. Vädret blev ju inte det allra bästa. Hela fredagen snöade det, eller det var väl något regnblandat. Med sommardäck på bilen, enbart kallvatten och utedass på landet valde jag att stanna kvar hemma och åka till stugan på påskafton istället.

Långfredagen ägnades åt långpromenad, gymträning, städning, tvätt och vila.


På lördagen åkte vi till stugan. Där blev det också en långpromenad och städning av stugan innan jag tillbringade kvällen med Eva och Micke. Alldeles för mycket god mat blev det. Lite skraj är jag när jag traskar runt i skogen. Det är tydligen väldigt gott om vildsvin (som inte verkar vara så skraja) och dessutom ett par vargar som rör sig i området.

På söndagen åkte jag till Katrineholm för att tävla startklass med Soya. En blackout hos mig gjorde att jag inte tog till ett dubbelkommando när hon inte la sig ordentligt på fjärren. Med en nolla fick vi ihop 158 poäng och man behöver 160 för att få uppflyttning. Men med tanke på att hon är lite påverkad av hormoner och lite låg är jag nöjd med hennes insats. Hon var försiktig på följsamheten men sedan växte hon och tyckte att det var kul. Men det är inte riktigt den attityden och den energin som jag vet att hon kan ha.

Resten av dagen ägnade vi åt att skruva ihop fåtöljer och möblera om i stugan.

Idag blev det hundkurs, hårfärgning och ett baspass på Friskis!



















Inga kommentarer: