söndag 4 september 2016

Rally i Nyköping!

Riktigt tidigt i morse drog vi iväg till Nyköping. Det var dubbel rallylydnadstävling i avancerad och mästarklass! Samling och banvandring för mästarklassen var redan kl 8.

Den första banan kändes inte så svår!


Smilla var riktigt alert men vi gjorde en del missar! Bland annat på backandet, både i frontposition när hon inte backade tillräckligt långt och på höger sida när hon kom för långt fram och vände upp mot mig innan hon började backa. Vi slutade på 76 poäng med kommentaren: Trevligt tempo och handling. Snyggt moment 7. Fina uppställanden. Träna backa framför och vid sidan!


Andra banan var svårare. Två frestelser som är vårt absolut svåraste moment! Och dessutom stå i honnören. Vi klarade första frestelsen men sedan tappade vi tydligen fokus och gjorde båda snurrarna åt fel håll. Det roliga var att jag gick och sa för mig själv: Utåtsnurr och inåtsnurr men gjorde tydligen tvärt om. Andra frestelsen som inte innehöll något godis, utan bara en tom matskål och en stor tennisboll gjorde Smilla helt nipprig! 22 minuspoäng bara där!!!! 48 poäng med kommentaren: Snyggt framförbyte och stå. Synd på snurrarna!

Klockan 14 var det dags för avancerad klass!


Soya var lite loj och tittig men gjorde alla moment. Jag hade bestämt mig för att jag verkligen skulle hjälpa henne att göra rätt! Frestelsen tyckte hon var jobbig. Hon tittade skumt på föremålen. Men vi kom runt och det visade sig att vi skulle sluta på 85 poäng och första plats. Kommentaren blev: Bra kommunikation. Glatt och trevligt!


När det var dags för Soyas andra runda var hon jättetrött och allt gick i slowmotion! Men hon gjorde det hon skulle och det slutade med 82 poäng. Kommentaren blev: Jättefint förarbete med fötter och exemplariskt tempoväxling. Bra jobbat!

Vi slutade på sjunde plats men i och med det kvalificerande resultatet fick vi vår titel! RLD A! På fyra tävlingar fick vi ihop tre kvalificerande resultat fast vi inte kände oss mogna att starta! 




Vi vann en fin väst, som jag uppskattade!


Soya tyckte betydligt bättre om godispåsen! 

Nu är vi rejält trötta och väldigt nöjda med vår dag! Vi avslutade dagen med att anmäla till några fler tävlingar!


Inga kommentarer: