onsdag 14 september 2016

Ledig eftermiddag!

Idag slutade jag tidigt och hade ingenting inbokat! Vädret var det bästa så jag bestämde mig för att ta med en kaffetermos och hundarna och åka till Glotternskogen för att gå en sväng! Det här är det allra bästa sättet att varva ner och samla ny energi.












Efter 1,5 timme i skogen åkte vi hemåt. Vi stannade till vid kyrkan och tränade lydnad en timme. Vi har ju lite läxor att träna på Soya och jag! Det blev lite linförighet, läggande under gång och inkallning som uppvärmning. Sedan fokuserade vi på ruta, fjärr och apportering. Jag tycker att vi gör framsteg och idag var hon riktigt alert trots en lång promenad innan. 

Smilla fick ungefär samma upplägg. Hon är så på just nu. Måste tänka mig för så jag inte glömmer stadgan. Hon har en förmåga att fixa mycket själv - duktig som hon är! Fick till några snygga ställande I rutan på 10 meters håll. Hon har ju sådan fart så hon hamnar lätt strax bakom rutan. Nu tog jag till stanna-kommandot när hon har ett par meter kvar till rutan. Eftersom vi ska tävla en inofficiell klass 2 snart kämpar vi på med den rutan!

När jag kom hem diskade jag och gav hundarna mat innan jag åkte till gymmet för en timmes träning! Och ett varv med dammsugaren hanns också med. Tänk så mycket man kan hinna under en ledig eftermiddag/kväll! Så nöjd!


Inga kommentarer: