söndag 21 augusti 2016

Utställning i Norrköping!

Idag var det dags för utställning i Norrköping. Båda hundarna går i öppen klass så jag hade lurat med mig Annelie som handler. Jag har uppfattningen om att Smilla inte har några problem att följa med någon som har lite godis och det så jättefint ut utanför ringen men i ringen ville hon inte riktigt. Hon blev väldigt mattefixerad och drog periodvis mot mig. Hade svårt att följa med även om Annelie kämpade och det resulterade i ett dåligt steg och ett VG. Med facit i hand skulle jag ha visat Smilla också (vilket jag inte trodde att jag fick men där hade jag fel). Är ändå nöjd med henne idag! Funderar på varför hon är så "mattig". Beror det på att hon ska börja löpa? Eller är det något annat?

Soya kändes inte alls med när vi skulle in i ringen. Hon gick ju först och hade Smilla bakom sig. Hon ville väldigt gärna vända sig om men vi kämpade på och fick till bra rörelser. Hon var lite osäker att stå på bordet (vilket hon inte har varit förut). När vi sprang ensamma i ringen gick det riktigt bra och vi fick excellent! Vi blev sedan placerad som 4:a bland de 9 öppen klass tikarna. Men mest nöjd är jag av domarens kommentar om hennes svans! Soya har ju gärna svansen mellan benen när hon känner sig osäker.


Soyas kritik!


Smillas kritik!
Det fotades en hel del och förhoppningsvis kommer det lite bilder som kan läggas ut senare! Nöjda och trötta efter förmiddagens utställning och sedan skogspromenad sover hundarna gott. Jag ska också passa på att vila i soffan en stund innan jag tar tag i lite måsten!

Inga kommentarer: