onsdag 3 augusti 2016

Mitt nya liv!

I söndags var jag på världens kaffekalas! Det var hur många sorters kakor som helst. Alla hembakade och mycket som jag gillar!


Chokladfudgetårta, nötpaj, biskvier, limetårta, Julitatårta, donuts, vit chokladmousse...... Det var bara att äta! Och det gjorde jag. Men jag hämtade bara en gång och jag tog inte av alla sorter. Det gick bara inte. Men efter årets kaffekalas var det dags att börja det nya, lite sundare livet.

Flera bekanta har pratat om LCHF och när Madde la upp massa recept på facebook som verkade så goda kände jag att det var dags att prova. I alla fall delvis.... Nu blir det bara tre dagar den här veckan eftersom jag ska bort men sedan ska vi på det igen.

Frukosten är det svåraste! Åh, vad jag längtar efter en knäckemacka med ost och paprika....


Men idag har jag för första gången i mitt 50-åriga liv skaffat en mixer. Jo, jag har haft en legat i en låda i ett 10-tal år och aldrig använd den. Tror att den kom med som present från något postorderföretag. Den luktade bränt när jag provade den så den får hamna på Returpunkten i stället. Men med det här ska jag kunna göra smoothies och annat gott!

Maten är inget större problem och nu har jag många lådor i frysen. Tacogratäng, citronkyckling, cream cheesegratinerad fisk, broccoli och kycklinglåda. Serverat ihop med blomkål eller vitkål smakar det riktigt gott. Inte är jag godissugen heller men förmiddagen i går hade jag rejäl huvudvärk!

När jag kommer hem från Vårgårda ska jag leta fram fler goda recept!



Inga kommentarer: