söndag 12 augusti 2012

Fruktsamt besök!

I början av juli var Siri, jag och Siris uppfödare i Värnamo för att träffa snyggningen Enzo!







Tanken var att det skulle bli små valpar! Visst fattade de lite tycke för varandra men Siri var lite rädd om sin rumpa! Det blev ingen klockren parning och ingen hängning. Så var det bara att vänta.

Inga-Britt, uppfödaren har med jämna mellanrum ringt och frågat om jag ser några tecken. Nej, har jag sagt som inte vet vad jag ska titta efter.  Det brukar vara så, säger Inga-Britt... Och visst har de tecknen visat sig. Hon kissar mycket, hon är fortfarande svullen efter löpet, både hanar och tikar är jätte-intresserade av henne, hon är ätit mycket förutom förra veckan då hon bara tuggade gräs och kräkdes, hon går annorlunda (passar mycket mer) och tuttarna är rosa.

Igår var det dags för ett ultraljud - och visst fanns det valp i magen. Troligtvis inte så många men dräktig är hon. Kanske är det en förklaring till att hon inte har varit så snabb på läggande... Hon är också väldigt godissugen.....

Nåja, idag var det sista tävlingen. Nu blir det annat att tänka på. Spännande! Nu hoppas jag att allt kommer att gå bra!

4 kommentarer:

Maud Ayas och Shantis matte sa...

Det var väl det jag trodde. Så roligt. Skäm bort henne lite extra nu.

Linda, Inez, Drömma sa...

Spännande!

Annelie sa...

Härligt, nu väntar vi på små Siribebbar! KRAM

Ann-Margret, Vinja o Bozza sa...

Vad spännande med valpar :) Har ni varit och ultraljudat så ni sett om det finns nått där inne som växer?
Håller tummarna att det blir ett gäng härliga valpar :)

Kram