fredag 26 september 2014

Ofrivilligt bad!

På lite dåligt humör tog jag med hundarna till skogen! Vi gick upp till Ngami-sjön! Soya gick lös och Smilla i koppel och jag pratade i telefonen (som tur var med lurar!). Släppte Smillas koppel när vi kom upp till Ngami och hundarna gick som vanligt fram till sjön! De brukar passa på att dricka lite där! Jag tittar på hundarna! Helt plötsligt kommer Smilla farande mot mig! Soya ser jag inte! Var är hon, hinner jag tänka innan jag kommer på att hon nog har plurrat! Det är en ganska hög kant ner mot vattnet, kanske 1,5 dm till vattenytan. Det är precis så att Soya klarar att luta sig ner och dricka!

När jag kommer fram ser jag en kämpande Soya som har framtassarna mot kanten men som inte kommer upp! Jag sliter upp den våta stackaren! Tur att det var varmt i luften! Hon får lite knäppryck när hon kommer upp och springer som en galning fram och tillbaka! Jag hoppas att hon inte blir rädd för vatten!

Eftersom vi ofta går förbi Ngami blir jag lite förvånad över att hon ramlar i men det låg massa barr i sjökanten och troligtvis trodde hon att det var land! Ja, hon skrämde mig i alla fall!

Efter promenaden hem blev det en ljummen dusch för att få upp värmen och få bort det bruna vattnet! Tur att det gick bra!!!

Inga kommentarer: