fredag 5 september 2014

Ledig fredag!

Jaha, då har jag precis börjat jobba efter en lång, härlig semester! Det kändes lite segt men också roligt att komma igång igen! Men det var intensivt! Under hösten har jag gått ner i tid och ska bara jobba 80% både för Soyas skull men även för min egen! Jag behöver lite lugnare tempo! När man inte jobbar heltid har man ibland ledig fredag och det fick jag på min första arbetsvecka! Skönt! Dessutom skulle det bli toppenväder så vi bestämde oss för att åka till landet, redan igår! Med oss hade vi lånehunden Gustav!


Soya och Gustav uppskattar varandra, men även Smilla gillar Gustav!





Idag fick vi besök! Ann och Martin dök upp med sina tre hundar och stannade ett par timmar! Det gick överlag bra att släppa ihop hundarna! Smilla blev lite sur på Mille! Smilla tycker väldigt mycket om Ann och ville inte att hon ska vara Milles matte! Hon läxade upp Mille och jag läxade upp henne och sedan var det lugnt! De undvek varandra! Gustav tyckte nog att det blev lite jobbigt med så mycket hundar så han valde att lägga sig inne eller på en annan sida av huset! Ja, det var inga större problem att släppa ihop de sex hundarna även om alla inte hade träffats tidigare!












Det blev en trevlig eftermiddag med mycket prat! Ann och Martin hade mat med sig, en god sallad så jag slapp tänka på matlagning också! Vi passade på att dela lite träningstips också! 

Nu är alla hundar trötta! Soya och Gustav ville knappt följa med på promenad! Inte för att det hade blivit så mycket motion men de var psykiskt trötta! Passade på att ta egen-tid med Smilla när Soya hade Gustav som sällskap och var rätt trött! Det uppskattades inte av Soya! Men det blev mer ensamhetsträning och då fungerade det skapligt! Nu sover alla tre riktigt gott!








Inga kommentarer: