torsdag 25 september 2014

Konstigt!

Än så länge ser schemat ut så här! Och jag börjar jobba kl 11 på torsdagar! Det känns jättekonstigt! Jag vet inte hur många gånger jag tittar på klockan för jag tror att jag är försenad! Men man hinner en del när man börjar sent (om man skulle vilja det)!

Idag satte jag klockan på ringning tidigt, 5.30! Tog en lång härlig frukost innan jag stoppade in hundarna i bilen och åkte till skogen!


Idag stannade vi till vid Gransjönäsbadet och gick runt Gransjön! Regnet hängde i luften och dimman var tätt men det var riktigt skönt! Lite träning blev det! Fokusen låg på Soyas träning, ligg - stanna, kvar och omvänt lockande! Läxa på valpkursen var bland annat att kunna lägga hunden och gå ifrån, 1 meter och stå upprätt! Kändes som en omöjlighet i tisdags men redan igår såg jag framsteg och idag kunde jag gå en halvmeter ifrån och stå nästan upprätt! Det känns som den lilla morrhoppan håller på att mogna lite!

 

Smilla älskar att hoppa upp på stenar! Det känns som om hon gör det ännu mer nu! Kanske tror hon att hon ska få godis! Det brukar hon få när jag fotar henne! Tror också att det finns lite avundsjuka, Soya kanske får.... 

Soya har definitivt nappat på beteendet att hoppa upp på stenar! Ibland blir det riktigt trångt, men finns det hjärterum så finns det stjärterum!


Efter en timmes promenad fick hundar hoppa in i bilen igen! Jag tränar mycket stadga i bilen! Hundarna SKA vara kvar tills jag säger något annat! Det fungerar riktigt bra! 

På vägen hem stannade jag till och tränade på gymmet! Nästan en timme blev det! Dessutom några övningar för benen när jag kom hem! Idag fick jag lite extra vikt eftersom Soya låg på min mage när jag körde rumplyft! 

Efter en dusch blev det en fika och ännu är det inte dags att åka till jobbet! Hinner en liten kissrunda till med hundarna innan det är dags! Men jag har kollat på klockan hur många gånger som helst medan jag har skrivit det här inlägget! Konstigt men skönt med lång sovmorgon!!!!


1 kommentar:

Maud Ayas och Shantis matte sa...

Så skönt att ha morgonen för sig själv och hundarna. Så har ju jag det också nu förtiden.