måndag 22 september 2014

Busväder!

Idag blev det ett riktigt busväder! Regn och rejäl blåst! Det kändes som om det regnade vågrätt idag! Efter nästan två timmars utevistelse på jobbet på förmiddagen kände jag mig riktigt ruggig! Förra veckan var jag inte alls pigg, ont i halsen, ont i kroppen och huvudvärk, troligtvis orsakad av problem med bihålorna! Flera dagar hade jag svårt att böja mig framåt och några nätter vaknade jag av smärta varje gång jag rörde på huvudet! Men i fredags morse vaknade jag utan huvudvärk! Lite ont i halsen och rejält med hosta har jag haft i helgen! I natt har jag äntligen fått sova ordentligt men jag känner mig lite småkrasslig fortfarande så jag valde att skippa kvällens hundkurs!

Men en långpromenad blev det! En runda i skogen i regn och blåst! För första gången mötte vi hundar, två schäfrar, i skogen! Soya gick lös medan Smilla var kopplat! Soya var tvungen att titta på dem en stund innan hon vände och kom till mig! Vi valde att gå en annan väg och fick mycket stenar att klättra på! Periodvis fick Soya ha koppel på för hon är så våghalsig! Jag vill inte ha fler benbrott!









Även om Smilla emellanåt är riktigt trött på Soya tycker hon mycket om henne! Problemet är att Smilla inte säger ifrån! Jo, när Soya blir allt för närgången när hon ligger och vilar, men inte när hon hänger i öronen på promenaderna, när hon petar bort Smilla från matskålen eller snor tuggbenen ur Smillas mun! Då är Smilla alldeles för snäll! 

En härlig promenad blev det, trots ruskvädret! Nu hoppas vi på bättre väder i morgon!





Inga kommentarer: