lördag 3 november 2012

Härlig helg!

Äntligen är det helg igen, en välbehövlig helg! Det har varit riktigt intensivt på jobbet och jag är otroligt trött! Nu är det äntligen lördag och den här helgen har jag ingenting inbokat!

Vi började dagen med en sovmorgon och långfrukost innan vi gav oss ut i skogen för att njuta och samla energi! Solen tittade fram och hundarna njöt av att få springa i skogen! 


Jag strosade runt och hundarna provade olika stenar!


Det känns som om hundarna är glada över att vara tillsammans igen. 
De höll sig nära varandra i skogen!


På samma sten men åt olika håll!
Det är tryggt att vara nära en vän!


Vilopaus vid Ngami-sjön!


Solsken i blick....


Siri kommer ihåg att om man sitter still och det säger klick så kan man få godis!


Ska vi gå åt det här hållet?


Jag väntar på dig, matte! Fota så kan jag ta en godisbit sedan!


Posering!


Som vanligt fanns det många stenar att sitta på!


Smilla!


Siri!


 Smilla!


Smilla!


På samma sten igen!


Och här med!


Hoppsan! Hittade visst ett monster i skogen!


Man kan ju sitta på varsin sten också, men i närheten av varandra!
Så här ser det ofta ut på våra promenader!


Min sötaste Siri!


Min härliga Smilla!


På spaning i skogen!


Efter 1,5 timme i skogen var det dags att vända hemåt! Efter en fika var det tid att borsta hundar och klippa klor, dammsuga och äta lunch. Efter lunchen blev det lite lydnadsträning till hundarnas glädje. Smilla fungerar bra men vi har slarvat med rutan så det måste vi ta tag i. Siri hoppar och studsar och är helt lycklig. Hon tror att hon kan få godis hela tiden! Hon vill så mycket! Mycket lugn och fokus i träningen så kommer hon snart att lugna ner sig!

När vi kom hem passade jag på att bada båda hundarna! Skönt att få det gjort! Resten av eftermiddagen och kvällen har vi tagit det lugnt. Imorgon ska vi ta hand om tvätten, städa badrummet och planera utvecklingssamtal! Promenad och träning ska vi väl också hinna med!
Dessutom blev jag bjuden på mat hos syrran imorgon kväll!

Trevlig helg!



1 kommentar:

Annelie sa...

Oj vad du hinner med, men det låter som en mycket härlig dag! Kram