fredag 30 november 2012

Äntligen helg!

Åh, vad jag har längtat efter helgen! Det känns som jag är trött jämt och alltid är det mörkt! Den här veckan har det varit extra tufft med sjuk personal och ett fruktansvärt tråkigt väder med mycket regn! Det är ingen höjdare att plocka in 20 genomblöta och smutsiga barn.....  Nu ser jag verkligen fram emot en helg där jag inte har något inplanerat! Det blir dessutom en långhelg eftersom jag slutade tidigt idag, redan kl 13!

Efter jobbet idag blev det "måndags-promenad" med Annelie, Theo och Martin. I måndags var Annelie på kurs, men idag passade det med promenad eftersom jag också slutade tidigt!


Glada tjejer som gillade promenaden runt Gransjön! Det blev mycket spring och bus!





Som vanligt hittade hundarna flera fina stenar!




Efter promenaden passade vi på att träna lite lydnad vid Gransjönäs-badets parkering! 
Siri var, som vanligt, överlycklig och studsade vid min sida. Jag får verkligen jobba för att få henne att hålla sig på jorden! Vi tränar mycket stadga och ingångar på inkallningen och apportering. Dessutom har vi börjat med 3:ans ruta! Smilla var också laddad. Hon fick köra igenom hela 2:an förutom platsligget. Lite strul på första skicket till rutan, men sedan funkade det. Skickade från långt håll med utlagd godis-skål. Apportering är också lite problematisk. Sitter bra när jag kastar, går ut i full fart med fokus på apporten, tvärnitar och "glider" in i apporten vilket gör att det blir "lite bus". Inte heller helnöjd med ingångarna där hon har så bråttom att hon hamnar snett bakom mig.
 För övrigt är jag riktigt nöjd med träningen.

Nu blir det, förutom alla vanliga helgsysslor, en lugn helg där jag ska vila upp mig ordentligt.
Lite städning, tvätt och hundgöra ska hinnas med, men också lite adventspyntade!

Ha en riktigt bra helg!

1 kommentar:

Lyckopiller sa...

Hoppas du får en vilsam helg!