onsdag 25 juli 2012

Vingåkers Hundklubb!

Ikväll stack vi iväg till Vingåkers Hundklubb! En jättetrevlig liten klubb som har anordnat olika aktiviteter på onsdags kvällarna hela sommaren! Tyvärr har vi inte varit med tidigare, eftersom hundarna har löpt! Jag var tveksam i kväll också, det var ju så varmt.....

Vi passade på att ta en sväng till sjön så hundarna fick blaska av sig! Tyvärr har ju fläkten i bilen tagit ledigt igen så det blir lite varmt i bilen men vi åkte ändå till Vingåker.

Idag var det lite olika aktiviteter för hundarna. Det var väl cirka 15-20 hundar som var där! Halva gruppen fick gå promenadslingan med olika sitt- och liggövningar för att sedan få prova på aktiviteterna på plan. Där var lite rallylydnadsskyltar uppsatta. Lite läggande och mycket svängar. De hade också satt ut 4 agilityhinder, vartannat skulle hoppas över och vartannat krypas under! Det fixade båda hundarna galant! Sedan var det balansövningar, en stock och en planka som hundarna skulle gå på och även sitta på. Lite kontaktövningar vid ett godisfat, lite slalom mellan koner, bakdelsträning och slutligen lite bärande av olika föremål! För oss fungerade allt bra förutom apporteringen. Det fanns inga träföremål och vi har inte tränat på något annat. Hundarna tyckte att det var jättekonstigt att försöka bära en plastflaska eller en hopprullad veckotidning! Nyttig träning var det i alla fall! 

För alla fika-sugna fanns det även fika att köpa. Vi valde istället att åka hemåt!

Jag har upptäckt att jag är väldigt populär!!! Tror att det var tusentals bromsar och blinningar som bet mig på förmiddagen och ikväll har det varit minst lika många myggor! Det ni!!!! Men jag vet inte om jag uppskattar uppvaktningen......

Inga kommentarer: