söndag 22 juli 2012

Två dagar i Köping!

Vad gör man två dagar i Köping? Kanske kan det vara ett tv-program, fast i en annan del av Köping, eller också är man hund-idiot och åker på utställning! Jag är ju det senare, alltså en hund-idiot, så jag har tillbringat två dagar på en solig gräsmatta i Köping tillsammans med massa annat folk.

Igår åkte jag tillsammans med Annelie och Lena! Theo skulle ställas ut och Ebba var med som sällskap. Mina hundar fick tillbringa dagen hos "mormor"! Till deras stora lycka låg hon kvar i sängen när vi kom! Alltså blev det en riktig mys-stund!


Ebba!


Theo!


Även om det ser bra ut på de här bilderna tyckte Theo inte alls om att visa upp sig! 
Han tyckte att det fanns många andra, mer spännande saker, att göra! 
Han fick ett VG men behöver mer utställningsträning!


Idag var det Smillas tur att ställas ut! Siri var självklart med som hejaklack! 
Det är svårt att veta vem man ska ställa när båda två går i samma klass. 
Det här var dessutom en domare som inte har dömt schapendoes förut så 
man vet inte vilken sorts hundar hon föredrar. Domare var i alla fall Anna-Lena Munkvall!

Eftersom vi inte har så mycket utställningsvana har vi inte så höga förväntningar. 
Jag kände att jag var nöjd med ett VG. Det var dessutom 22 schappar och flera uppfödare var där!

I valpklassen var domaren "lite snål". Tror bara att det var en valp av 4 som fick hp. Sedan blev det skillnad. De flesta hundar fick excellent! I vår klass, öppen klass, var det fyra tikar! Chene Colline´s Cappuccino Cream, Duvasgårdens Oopsy Daisy, La Familia´s Chakka Fatima Fallone och så Smilla! Vi fick excellent och ck och placerade oss på första plats bland öppen klass tikarna! 

In igen för bedömningen om bästa tik! Här blev vi placerade på tredje plats men jag är så nöjd! 
Det är långt över mina förväntningar!

Feminin tik. Härligt huvud och uttryck. Korrekt bett. Mörka ögon. Kunde vara en aning bättre vinklad fram och bak. Bra bröstkorg. Rör sig väl. Visar sig glatt!


Carnac´s Jazzy Juliet och Gordon of The gentle Bears blev BIR och BIM! 



Vi köpte en fin CK-rosett! Jag tyckte att den var fin, Smilla verkar inte bry sig så mycket...


Man blir ganska trött av att vara vacker!


 Siri var bara söt och snäll hela dagen!


Fredrik var väldigt populär! Eller var det korven???


Duktiga Maya blev BIR-valp och slog ut brorsan!


Tyvärr räckte det inte så långt i finalen!

Här kommer lite hundbilder!










Den här schäfern blev BIS-valp!

Jag har haft en riktigt trevlig helg med bra väder, träffat trevliga människor, shoppat lite hundsaker bla en apportbock och mängder av tuggben! Och jag är så nöjd över dagens resultat! Nu ska vi bara njuta!

7 kommentarer:

Linda, Inez, Drömma sa...

Jättefin kritik!
Grattis igen!

Ann-Margret o Vinja sa...

Grattis till den fina utställningskritiken och tredje platsen :)

Kram

Quila o Ronja sa...

Grattis igen, till det fina resultatet!!!
Sv. Jaa, absolut!!! Inga sura miner här inte ;-)
Kram

Anonym sa...

Stort GRATTIS vilken kanon dag ni fick CK och även placering i bästa tik! Tack för sällskapte igår, ses på torsdag! Kram

BMW o Rudi sa...

Grattis! Så kul! Fast jag inte förstår mycket av utställningsvärlden fattar jag att det där gjorde ni bra!

lena,millie,ebba sa...

JÄTTEGRATTIS till kanonfint resultat !!!!! Härligt att det gick så bra. Kram

Anonym sa...

Fin kritik!!!
Stackars schäfervalp. Skrämmande att man främjar detta!!

Vilka härliga bilder!
Ingela