lördag 14 juli 2012

Lördag!

Lite veckovill har jag blivit under ledigheten men idag är det i alla fall lördag! Vädret är fortfarande detsamma, lite sol och lite regn! Varmt ibland och kallt ibland! 

Idag började vi (som vanligt) dagen  med en promenad! Båda hundarna sprang lösa och Smilla hade varit lite framför Siri och mig men väntade in oss med jämna mellanrum. När jag säger lite framför menar jag kanske 15 meter, längre ifrån går hon inte. När båda hundarna går vid min sida brakar det till i skogen! Smilla drar ner i dungen för att kolla vad det är. Jag hinner se en älgtjur som drar iväg och böjer mig ner för att koppla Siri. Hinner tänka tanken "Vad kommer Smilla att göra"? Då står hunden vid min sida!!! Lilla Smilla ville bara kolla vad det var som knakade (som tur var)! Det här är andra älgen som vi skrämmer iväg på drygt en vecka. Förra gången var det en ko och nu en tjur! Jag som nästan aldrig ser älg annars!


På eftermiddagen hade vi bjudit över mamma och syrrans hund Selma! Det blev en promenad till att börja med. Sedan fick hundarna "hundglass". Selma var väldigt tveksam till att börja med men det smakade väldigt gott!





Mamma och jag festade på paj, rabarber och jordgubbar, och vaniljsås!!! Riktigt smaskigt! Man måste muntra upp sig lite när vädret är så dåligt!

2 kommentarer:

Grabbarna boys sa...

Hundglass, vad är det förnåt???
Det låter iallfall väldigt gott....lika gott som pajen med vaniljsåsen!!
Vov från grabbarna boys!

Ann-Margret o Vinja sa...

Ja nog är vädret lite konstigt, verkar inte veta om det ska vara sol eller regn vissa dagar.

Men huu för att stöta på en älg i skogen. Vilken tur att Smilla inte jagade den utan bara ville kolla lite.

Hmm, säger nog som Grabbarna boys. Vad är hundglass för nått?

Åhh, rabarber och jordgubbspaj låter gudomligt gott :)

Kram