tisdag 14 juni 2011

Tisdag igen....

Just den här terminen gillar jag verkligen tisdagar! Det beror nog främst på att jag slutar tidigt och kan ägna mig åt sådant som är viktigt. Då menar jag inte städning, tvätt och sådant! Nej, här handlar det om att prioritera viktiga saker - som att umgås med hundar och hundfolk!

Hämtade två glada hundar hos mamma och stack iväg för att träffa Annelie och Martin! Vi gick en sväng längs Glottern och hundarna busade, badade (någon mer och andra lite mindre), käkade godis och fick träna lite apportering och uppletande. Ja, så heter det väl inte på "jaktspråk" men mina hundar letade och apporterade dummies! Idag var det Annelie som bjöd på fika och det blev både lakritsmuffins och päronbiskvi från Lindahls. Vilken lyx! Efter två timmars härlig sällskap var det dags att vända hemåt för att packa träningsväskan!

Det blev en tur till Rödmossen och agilityträning för båda hundarna!





Idag blev det en lite längre bana med en del svårigheter! Kluriga tunnelingångar (som inte alltid lyckades), vippen och platta tunneln. Siri tycker att vippen är svår men platta tunneln klarade hon galant!









Smilla tycker att det är jättekul med agility och hoppar det mesta. Även tunnlar och slalom går bra - när hon är på vänster sida. Så fort hon kommer över på höger sida är det stopp. Då kan hon ingenting! Hon fick också prova vippen och platta tunneln för första gången. Det gick bra när hon fick lite hjälp!



















Smilla tycker att det allra jobbigaste är att vänta på sin tur. Speciellt om Siri får köra!





















Innan vi åkte hem tog vi en promenad upp till Skiren!















Både hundarna och jag tycker att det är en toppenpromenad!





















Ja, just det! Passade på att åka till Maxi och handla också när jag ändå var ute och åkte...

3 kommentarer:

Rudi sa...

Hallå Siri och Smilla! Välkomna till hundbloggvärlden! Här är det livat må ni tro! Två så snygga brudar som ni kommer att bli kul att följa!

Annelie & Martin sa...

Gillar att ni skaffat en blogg!
Tack för idag, verkligen en härlig tur!
Kram

Ann sa...

Trevligt med blogg OCH att man komentera...;)