måndag 20 juni 2011

Agilityträning!

Kände mig riktigt laddad när jag åkte ut till Rödmossen för att träna. Hade klurat ihop en bana med 16 hinder, ganska enkel men med lite fart i. Vi blev åtta hundar, precis lagom många, och solen sken när vi plockade fram hindren.


















På avstånd syntes svarta moln och åskan mullrade.....Alla hann köra en gång var innan himlen öppnade sig. Jag hade tänkt att fota massor men kameran hamnade i bilen.


















Tessi!

















Svea!


















Julia och Selma!


Vi fortsatte träna i regnet! Siri var kanonladdad. Smilla kröp in under granhäcken och väntade ut regnet. Jag är nöjd med träning!Siri behöver träna mer slalomingångar och Smilla måste lära sig att vara på höger sida.

Julia körde lite med Siri för att peppa Selma. Det gick jättebra! Kul att se sin hund köra både lite agility och lite lydnad. Bra jobbat, Julia!


Julia och jag tog promenaden upp till Skiren innan vi åkte hem. Regnet hade slutat men vi var riktigt blöta!


























Julia!


















Smilla har hittat en stor vattenskål.....


















.....även Siri var törstig.


















Alla tre sötnosarna......





















.....är godissugna!

1 kommentar:

Rudi sa...

Blöta hundar är nöjda hundar, tycker jag. För då förstår man att deras matte inte är rädd för lite regn. Det är ju så mysigt att vara ute och jobba i regn tycker vi här i Julita! Sen får man ju anledninga att torka av sig inne och få tokfnatt bland mattorna efteråt :-)