söndag 19 juni 2011

Lugn helg!

Hade bestämt mig för att det skulle bli en lugn och avkopplande helg eftersom jag känner mig riktigt trött och sliten. Slutade tidigt i fredags och stack iväg till stugan direkt. Ja, jag stannade till i Katrineholm och handlade - fyndande 12 vinglas för 98 kronor!!!!
















Det finns fler än jag som längtar till stugan......


















I fredags kväll fick vi besök.....


















Vi har flera härliga små hyresgäster....Det är så avkopplande att titta på dem!

















Men det finns även otrevliga kryp......



















Vinbärsnäckorna äter upp allt i trädgårdslandet!





Tog en tur upp till Fallbo-kärret i lördags kväll. Satt mest och njöt men tränade lite lydnad också!





















Hoppade högt när jag gick hem! Spelar ingen roll att ormen var överkörd och helt platt. Jag tycker att det är läskigt ändå!



















Smilla passade på att jaga på hemvägen.....

















Hennes favorit är fjärilar så det lär väl ta ett tag innan hon får ihop en rejäl middag!



















I dag har det varit avslutning på mina hundkurser. Det är både skönt och tråkigt att det är slut. Det har varit väldigt trevliga kursdeltagare under våren. Tyvärr var inte vädret det bästa, regn hela dagen, men några tappra kursdeltagare kom. Jag fick en bra bok och hundarna fick tre kilo godis!!!!!


Det blev en lugn helg så nu är vi laddade för att jobba - två veckor kvar innan semestern!

3 kommentarer:

Linda, Inez å Drömma sa...

Härligt med lite ledigt på ett sånt trevligt ställe! Du verkar ha haft en bra helg!

Rudi och matten sa...

Berätta mer om Fallbo-kärret! Det har jag aldrig hört talas om, men ser ju mysigt ut! Hur hittar jag dit?

Lena o Ankan o Bea sa...

Hej Brita! Va gla ja blev när ja hitta din blogg! Roligt att läsa om vad ni har för er :)