måndag 27 juni 2011

Siri!

För tre år sedan var det dags! Jag skulle bokstavligt talat byta ner mig! Efter en golden, tre riesen och familjens labbe skulle det bli en mindre hund!

Det blev en resa till Nyköping för att hämta en underbar liten valp - Bryngans Santa Helena!


















Jag fick hem en positiv och trevlig hund som tyvärr har haft lite otur och råkat ut för hundar som har varit lite väl påflugna och burdusa. Detta har gjort att det nu är en försiktig liten dam. Om det inte handlar om att fara runt i skogen och klättra i berg!






















Lugn, trevlig och harmonisk inomhus men träningsvillig och aktiv ute. Och hon gillar verkligen att träna - bara belöningen kommer snabbt.....



















Det är lite svårt att fota naturliga bilder på Siri. Hon går helst vid vänster sida på promenaderna - nära godisfickan! Det kan ju hända att matte får för sig att man ska trixa lite och då gäller det att vara snabb!!!!



















Tjuv är hon också! Hon vet var godisfickan är och när man böjer sig ner då måste det vara fritt fram att ta, även om man inte varit duktig!






































Även om Siri är försiktig älskar hon träningen. Det har resulterat i ett LP1. Vi har också tävlat inofficiellt i rallylydnad och agility! Och mer ska det bli.....
























Vilken härlig hund jag har fått tag i. Inte för en dag har jag ångrat att jag "bytte ner" mig!

4 kommentarer:

Britt Marie o Rudi sa...

Bara att gratulera! Jag är ganska nyfiken på din ras jag också. Få se om vi kan träffas i sommar och ta en promenad så får jag se dem i full frihet!

Linda, Inez å Drömma sa...

Ja du har jobbat hårt med Siri och fått till en fin hund för mödan!

Siriosmilla sa...

Tack Linda! Jag vet hur du jobbar med Inez. Siri har ju ändå varit ganska lätt.....

Siriosmilla sa...

Britt Marie! Jag träffar er gärna i sommar. Jobbar bara den här veckan, sedan är vi mycket i Julita!