söndag 26 juni 2011

Midsommar

Så var det midsommar igen! En trolsk, mystisk och romantisk helg om man ska tro det som sägs. Eller en helg när man umgås och äter och dricker alldeles för mycket! Eller är allt bara traditioner.....

Nåja, min midsommar började på Julita Gård. Först hjälpte jag idrottsföreningen genom att sitta i entrén två timmar. Magiskt och trolskt, nja, men tradition. Jag har ställt upp i många år. I år fick jag faktiskt se stången resas!










Det behövs mycket folk för att bära stången!




Om man var klädd i Julita-dräkt fick man bära kransarna!








Självklart var mamma med!





Undra om det ska lyckas i år.....







.....precis som vanligt fick man stången på plats!







Traditionsenligt blev det fika vid Julita Gård.....









...och mat vid torpet.




Det mystiska och trolska fick jag leta efter någon annanstans....kanske i skogen!







Maud och Kerstin med hundar är ganska vanliga och väldigt trevliga!









Kvigorna är inte heller så trolska!
















Fjärilar är iallafall somriga och lite romantiska!







Men här då! Det är iallafall något annorlunda även om jag inte tycker att det är romantiskt med skogsmaskiner, inte trolskt och mystiskt heller.





Här kan man kanske få höra en spännande berättelse....eller är det bara en vanlig sten?








Nåja, romantik, mystik eller tradition..... Vi har iallafall haft en underbar helg i stugan!

2 kommentarer:

Linda, Inez å Drömma sa...

Men Brita då... Vilka härliga bilder!!! Du har verkligen fått snits på det där med kameran!
Hoppas jag får tillfälle att besöka din lilla stuga någon gång!

Siriosmilla sa...

Linda! Du och hundarna är välkomna! Det är bara att slå en pling!