lördag 2 april 2022

Dagens målsättning....

Lydnadstävling i Finspång idag och målsättningen var att ha kul, att samarbeta och få till ett fokus på att vara vi! Vi lyckades inte med något av det. Jo, Sälta kanske hade kul! Hon hade i alla fall bra samarbete med harskiten på plan. Jag var fruktansvärt ointressant och det gick inte att få kontakt med henne. Mitt under moment tvärdök hon och började nosa och äta. Kan säga att protokollen ljuger för med en annan domare hade det varit flera nollor.

Under följsamheten nosade hon och satte sig inte ner vid någon halt. På inkallningen hade hon bra fart men springer förbi mig och börjar äta harskit. Efter flera kommandon får jag henne sittande vid sidan. Momentet efter stannar hon i starten och börjar äta. Jag får stanna till och locka med henne. Avslutet är okej. Apporteringen är jag nöjde med. Hon galopperar hela vägen, tar apporten fint men behöver extra hjälp vid ingången. Jag är även nöjd med läggandet på fjärren. Däremot blev det tre kommandon på det avslutande sätta det. Något som domaren måste ha missat eftersom vi fick poäng. Hoppet var bra men där låg det harskit mellan hindret och mig så Sälta kom aldrig till något avslut men vi fick poäng ändå. 

Jag är väldigt missnöjda med vår insats idag eftersom jag vet att hon kan bättre. Vi plockar med oss en del bra saker och får försöka träna på det som absolut inte gick idag. Vet ju att jag har en härlig hund!


Bilden är tagen av Annelie!

Inga kommentarer: