söndag 27 mars 2022

Årets tävlingsdebut!

Tidig i morse drog vi mot Kungsör för att tävla rallylydnad. Vi valde att börja med en tävling i fortsättningsklassen, eller två tävlingar, även om vi redan har vår titel i fortsättningsklassen. I Julita hämtade vi upp Kristina så vi fick sällskap halva vägen. 
Båda banorna kändes rätt lätta men det var trångt i hallen och det fanns nästan ingen plats för uppvärmning. Vi började med Chatrines bana. 

Det kändes bra i början men efter frestelsen började Sälta att nosa. Islalomen och spiralen gick det inte att få kontakt med henne men sista skyltarna fungerade bra. Jag var definitivt i nöjd med vår insats men vi fick ihop 87 poäng.
En av dem vi satt bredvid sa att det hade hittats massa godis på banan under banvandring nummer 2 och det kan ju förklara Sältas beteende.

Sedan var det dags för Marias bana.
Här hade Sälta betydligt bättre fokus. Kanske lite för bra. Jag tyckte att jag förberedde henne bra men hon brakade rätt in i hindret. Hon var så fokuserad på mig. Hon blev rädd och var lite låg i två skyltar men sedan släppte det. Jag är supernöjd med Sältas attityd på den här rundan. Här slutade vi på 89 poäng! 
När vi hade släppt av Kristina passade vi på att stanna till vid stugan!

Inga kommentarer: