söndag 6 mars 2022

Framsteg!

Idag är det 12 veckor sedan jag ramlade och bröt handleden. Sakta, sakta går det framåt men jag tycker att det går alldeles för långsamt. Idag kändes det för första gången bekvämt att använda höger handen när jag tvättade mig i vänster armhåla. Jag har dessutom klarat av att av klippa båda hundarnas klor utan att vila i mellan! Små, små framsteg med saker som man tidigare tagit för givet!

På morgonen är jag fortfarande väldigt stel i handleden och måste göra övningar för att komma igång. Jag försöker också att utmana rörligheten i handleden men där känns det som det står still. Det känns som om det inte händer någonting men det gör det säkert. Styrkan börjar komma tillbaka och det känns som om jag orkar mer och mer! Men jag är rädd! Rädd för att ramla. Det går ganska bra när jag är på jobbet, ute och går eller tränar hund men på gympapassen på Friskis tycker jag att det är obehagligt. Främst att backa eller när folk kommer för nära. Tänker att jag kan ramla om någon stöter ihop med mig. Det är bara att kämpa på. Det kan bara bli bättre.

Idag var det också sista gången på rallylydnadskursen. En väldigt bra kurs för Malin Åkerström. Ett bra upplägg, där vi har träffats var fjärde vecka i fem månader och tränat grunderna till alla skyltar utan att använda skyltarna så ofta. Sälta har gjort stora framsteg tycker jag. Hon har fått en bättre position i fotgåendet. Hon är närmare och rakare. Även i frontpositionen är hon rakare men det behöver vi jobba vidare med. Hon håller bättre fokus och är snabb på att checka in. Hon har också en bra stadga, betydligt bättre än vad Soya har.




Nu ska vi starta igång säsongen med någon eller några tävlingar i fortsättningsklassen men vi behöver också lägga energi på högerhandling och momenten i avancerad och mästarklass!






Inga kommentarer: