lördag 12 mars 2022

Mer sol!

Fortfarande har vi sällskap av en värmande sol på dagarna och vårvädret ska visst fortsätta. Jippi säger jag och hoppas verkligen att isen försvinner. Jag verkar ha turen/oturen att välja rundor med tjocka islager. Idag gick vi 5 km i Strömsfors.
Lite har smält undan i kanterna så att det finns en möjlighet att ta sig fram. Idag var isen rätt så sträv. Det var nog bara på ett ställe jag kände mig lite orolig, is, berg och nedförsbacke!
Efter promenaden åkte vi till Humpen för träna. Sälta är anmäld till tävlingar både i rallylydnad och lydnad. Nöjd med dagens träning men det finns en hel del att jobba med. Fortfarande kommer det ibland små skutt i starterna på fria följet och när vi byter tempo till språng. Hon trampar ner på läggandet när jag kommer för långt ifrån. Däremot hade hon ett väldigt bra sitt idag. Och så är det apporteringen..... Hur ska jag få fart på startklassen apportering? Just nu är det oftast så att Sälta går ut och tar den och går till mig. Kör vi apporteringen i klass 1 är det språng både ut till apporten och tillbaka. Lite att fundera på. 
Soya får köra för att det är kul och hon vill verkligen jobba med mig. 

Nu laddar jag för städning innan kvällens final i Melodifestivalen!

Inga kommentarer: