torsdag 12 november 2020

Tufft!

Hösten är inte min årstid. Jag tycker att det är riktigt jobbigt att det blir mörkare och kallare. Det finns knappt någon möjlighet att ta en runda i skogen under vardagarna och någon ordentlig träning blir det inte. Visserligen börjar jag sent en dag i veckan och slutar tidigt en dag men det räcker inte. När helgen kommer ska man försöka hinna allt som man inte hunnit under veckan. Dessutom är jag ständigt trött just nu. 

Och så kom det ännu en omgång med Corona och allt kom av sig igen. Hur länge ska det hålla på? Kommer det aldrig att bli som vanligt igen? Jag klarade våren bra men nu tycker jag att det är riktigt trist. Allt är inställt igen. Jag hade anmält till vardagslydnadskurs men den blev inställt för att det var för få anmälningar. Jag tror att det hade varit bra för Sälta att få lite träning tillsammans med andra under vintern. Utställningen vi anmält till ställdes också in, vilket jag verkligen förstår. En träningskväll i rallylydnad kommer i alla fall att bli av! Det ser jag fram emot. 

Min egen träning blir lidande. Jag försöker att träna hemma istället för att åka till Friskis. Det är inte lätt att hålla motivationen uppe och just nu sjunker jag hellre ner i soffan.

På jobbet är det tufft att få det att flyta på. Hålla avstånd, slussa barn eftersom vi inte vill ha in föräldrar på avdelningarna, tvätta händer i tid och otid, tillbringa mycket tid utomhus och dessutom försöka få till en pedagogisk verksamhet. Det fungerar oftast bra, personalen är frisk och våra föräldrar har stor förståelse  men det finns ju alltid en oro för hur det kommer att bli. Räcker vi till? Kommer jag att bli sjuk? Hur länge orkar vi? Det är egentligen ingen idé att fundera. Det blir som det blir och det är bara att gilla läget. Jag brukar inte sätta ord på mina deppiga tankar utan försöka lägga dem bakom mig men ibland blir det lite för mycket. Jag ska bara deppa ihop en liten stund i dag och sedan tänka positivt igen. 

Snart kommer våren och förhoppningsvis är det annorlunda då. Tills dess ska jag bara ta en dag i taget!


Var rädda om varandra! Håll i, håll ut och håll avstånd! Njut av att vara ute i naturen istället för på krogen och köpcentrum!




Inga kommentarer: