lördag 31 oktober 2020

Träningstävling


Idag åkte vi till Flen för att köra en träningstävling i rallylydnad. Soya startade i Mästarklass. Vädret var inte det bästa, regn i luften även om det inte regnade ordentligt och rejält blött i marken. Något som Soya inte uppskattar. Jag var lite tveksam till sättanden och lägganden i det här vädret och det var en hel del sådana på banan. Det var en bana utan svårigheter förutom det blöta, kalla underlaget. 


Inga problem att sitta vid starten men redan vid skylt 1 krånglade det till sig. Soya väljer att göra en snurr i bakombytet. Skulle nog kunna ha blivit fel övning men vi fick bara en bris 1. Sedan var hon lite sen i något sättande och något läggande men för övrigt kändes det riktigt bra. Hon blev lite försiktig på raksträckan förbi domare och skrivare. Något som domaren inte märkte men jag kände av det. Det visade sig också att hon inte hade lagt sig ordentligt på skylt 220. Trist för jag tyckte att hon låg. Kommentaren blev i alla fall "Snyggt skylt 2,9 och 18. Härlig gångstil, superhärlig energi och attityd hos hund, mycket snygg runda, synd på dyrbar miss". Det känns bra med den domarkommentaren. Poängen, 82 p, räckte till en seger (av 6 startande) och jag är supernöjd med hennes insats.



Jag hjälpte till att skriva i avancerad klass och nybörjarklass, sammanlagt 10 hundar. På hemvägen, efter ett besök på Max, tog vi vägen förbi stugan för att kolla läget och hämta det jag glömt. Vi hämtade också upp syrrans ena katt som inte hade kommit fram när de åkte från landet.

Efter att ha varit ute väldigt många timmar, typ 8-9, blir det en helkväll i soffan!




1 kommentar:

Erika sa...

Så roligt att hitta en träningstävling nu på hösten! Och ännu roligare att vinna förstås :-D