torsdag 2 april 2020

När livet förändras....

Helt plötsligt har livet vänts helt upp och ner och världen har mer eller mindre stannat upp. En pandemi har ställt till det för väldigt många - isolering, arbetslöshet, dödsfall, ekonomisk kris, inställda resor och krispaket. Vart är vi på väg? När tar det slut? Kommer det att bli "som vanligt" igen?

För mig har det inte förändrats så mycket. Jag har fortfarande mitt jobb och jag tror inte att jag kommer att förlora det. Förskollärare anställd i kommun med många anställningsår känns som en trygghet men man vet ju aldrig. Jag reser aldrig. Går ytterst sällan ut på nöjen eller restaurang. Det årliga biobesöket är avklarat, liksom ett teaterbesök och melodifestivalen. Jag tränar fortfarande på Friskis men många pass är inställda. Och jag kan ju gå på gymmet istället om jag inte hittar något intressant pass. Det som påverkat mig mest är att alla tävlingar är inställda. Tråkigt men jag tycker att det är bra!

Fast jag har en stor förändring i mitt liv. Idag kom Sälta, Chappers Hot Stuff, hem till oss.


En positiv, följsam, lyhörd och kavat liten krabat. Soya och hon fann varandra direkt!


När man hade busat, utforskat och ätit blev man trött och behövde sova. Det finns många sköna ställen att vila på.




Och så blev det lite träning på att gå in i buren alldeles själv. En liten bit frolic kan få vem som helst att göra nästan vad som helst!!!



Nu blir det frivillig "karatän" och massa valpmys under en tid!!!!

1 kommentar:

Annelie Karlsson sa...

Vilken goding, så härligt med valp ! Njut och koppla av med lite valpledighet ett tag framöver!
Kram