tisdag 26 mars 2019

Bara till låns!

Även om vi vet att vi bara har dem till låns är det otroligt jobbigt och sorgligt när de lämnar oss. Vissa tar större plats i hjärtat. Vissa lämnar oss alldeles för tidigt.

Idag skulle Smilla ha fyllt 9 år men för knappt ett år sedan blev hon akut sjuk och fick hastigt somna in. Det blev ett stort tomrum efter henne och saknaden är stor men minnena är ljusa!

2013 förlorade jag Siri, också helt utan föraning och alldeles för tidigt. Hon blev bara 5,5 år. Den 4 april skulle hon ha blivit 11 år.


Även syrrans Selma förlorade vi 2013. Bilden på mig och änglahundarna är tagen av Annelie.

Som tur är har jag ju min lilla studsboll Soya som sprider otrolig glädje. Men det finns alltid en liten oro för att jag ska förlora henne för tidigt. Jag är så glad för varje dag jag får umgås med henne. Och jag hoppas på att vi ska få många år tillsammans!





1 kommentar:

Therese Svanbäck sa...

Ja, urs, jag vet precis hur du menar. Innan de här hundarna levde de 2 tidigare hundarna inte till 3 års ålder ens.... Det sätter spår....