torsdag 21 mars 2019

Äntligen!

Efter en lång vinter träffade vi idag Thina och Gunilla för att köra ett rejält lydnadspass. Äntligen träning tillsammans med andra. Störningar och konstruktiv kritik är svårt att få till när man tränar själv. Jag är riktigt nöjd med dagens träning även om det finns mycket att fundera över och att peta i. Attityden och energin fanns och Soya var positiv trots att det ibland blev alldeles galet när vi testade nya tankar. Och jag har en hel del att fundera på men jag tror på att skynda långsamt. Så småningom kommer polletten att trilla ner och då fungerar det förhoppningsvis.

Efter träningen åkte Thina och jag till Angry Bull för lite mat och en hel del prat.


Sedan blev det en timmes stadspromenad med nya hundar.



Det är inte lätt att få alla att titta åt samma håll samtidigt!


Nya miljöer, främmande hundar och svåra utmaningar som broar och gallertrappor men Soya klarade det riktigt bra.

Efter att ha stannat på Maxi och handlat landade vi rejält trötta hemma i soffan vid 19.30-tiden. Det har varit en lång dag med tanke på att jag var på jobbet kl 6 i morse. Skönt att det är fredag imorgon!


Inga kommentarer: